Zajęcia grupowe TUS
Celem warsztatów jest wyposażenie dzieci, uczniów w narzędzia niezbędne do efektywnego uczenia się. Techniki pamięciowe stosowane podczas warsztatów w znaczący sposób poprawiają funkcje poznawcze. Techniki te wykorzystują bodźce wzrokowe, słuchowe, wyobraźnię, kreatywność, poprawiają refleks i koncentrację uwagi. Daje to efekt w postaci szybszego uczenia się i łatwiejszego zapamiętywania.
Stosując odpowiednie metody pracy, angażujemy cały mózg i dzięki temu możemy więcej zrozumieć i zapamiętać, szybciej i skuteczniej się uczyć, mieć więcej twórczych pomysłów, czy lepiej zaplanować nasze działania.
Efektywne uczenie się to umiejętność poszukiwania informacji, szybkie przyswajanie, przechowywanie i odtwarzanie tych informacji, które w danym momencie są potrzebne.
Czas dorastania jest trudnym okresem kiedy dzieci są coraz bardziej świadome swoich mocnych stron, ale też ograniczeń. Zaczynają odkrywać swoje możliwości, jednocześnie nie potrafiąc wyselekcjonować, co jest dla nich ważne, a co mogą wykonywać z mniejszym zaangażowaniem. To również czas początku okresu dojrzewania, poszukiwania własnej tożsamości, stawania się bardziej samodzielnym
i odseparowanym od rodziców. To czas, kiedy grupa rówieśnicza zaczyna mieć coraz większe znaczenie. Umiejętne radzenie sobie w grupie rówieśników pozwala na lepszym odnalezieniu swojej tożsamości, współpracy, działania w grupie, na tle grupy i z grupą. Wzmocnienie obszarów własnych potrzeb, przy jednoczesnym poznaniu swoich mocnych stron, pracy na zasobach oraz wzmacnianiu deficytów jest kluczem do zabezpieczenia swojego silnego “ja” oraz wzmocnienia funkcji poznawczych dzieci i młodzieży. Jeśli czas spędzony na nauce nie daje zamierzonych efektów, motywacja do przyswajania wiedzy spada, wpływając na zachowanie. Młodzi ludzie mają dużą potrzebę zaistnienia, zauważenia. Jeśli nie są w stanie osiągnąć tego konstruktywnymi sposobami, jak sukcesy w nauce, zaczynają uciekać w destrukcyjne metody.
Ryzykowne może być sięganie po substancje zwiększające chwilową koncentrację, jak napoje energetyczne czy kofeina, celem lepszego opanowania materiału szkolnego. Może to destrukcyjnie wpływać na stan zdrowia młodych ludzi, doprowadzając rozwijający się organizm do trudno odwracalnych zmian.
Jakie korzyści otrzymują uczestnicy moich kursów?
Techniki koncentracji: nauczą dzieci i młodzież skutecznych technik koncentracji, które pomogą im skupić się na danej czynności i zredukować rozproszenie uwagi. Dzięki temu łatwiej będą mogły przyswajać i zapamiętywać nowe informacje. Lepsze skupienie uwagi w szkole pozwala na łatwiejsze rozumienie i przyswajanie nowych informacji a także znacząco wzmacnia w radzeniu sobie podczas odrabiania lekcji i przyswajaniu materiału do nauki.
Techniki zapamiętywania: poznanie praktycznych metody zapamiętywania umożliwią lepsze utrwalanie informacji oraz korzystanie z pamięci krótko i długoterminowej. Podczas warsztatów korzystam mnemotechnik, strategii asocjacyjnych i innych skutecznych sposobów pomagających w sortowaniu i przygotowywaniu materiału do nauki w celu lepszego, zrozumiałego i szybszego przyswajania
i przetwarzania informacji.
Ćwiczenia pamięciowe: zapewniam różnorodne ćwiczenia pamięciowe, które pozwalają rozwijać umiejętności w sposób interaktywny
i przyjemny aby każdy mógł trenować pamięć przy indywidualnym wsparciu trenera oraz w ramach grupowej dynamiki, która sprzyja motywacji i wzajemnej wymianie doświadczeń.
Indywidualne podejście: rozumiem, że każde dziecko ma unikalne potrzeby i możliwości. Dlatego oferuje indywidualne podejście w grupie do każdego w sposób aby miał przestrzeń do wyjścia z własnego punktu możliwości, zapewniając dostosowanie materiałów i technik do jego preferencji i możliwości.
Praktyczne wskazówki: na warsztatach, które prowadzę pracujemy na własnych indywidualnych zasobach i mocnych stronach utrwalając jednocześnie nabyte na warsztatach umiejętności dotyczące organizacji codziennych czynności związanych z nauką , które w efekcie pomogą lepiej zarządzać planowaniem czasu poświęconego na naukę, zdobywaniem wiedzy tak aby umiejętnie gospodarować swoim czasem i dzielić go między obowiązki a czas do rozwijania własnych zainteresowań i pasji.
Praca w grupie: warsztaty, które prowadzą są oparte na indywidualnym rozwoju, który odbywa się w grupie co ma ogromny wpływ na pracę w innej przestrzeni rówieśników tak aby umiejętnie się w niej odnaleźć, nie rezygnować z siebie, własnych potrzeb i nie być podatnym na wszystko co chce grupa. Umiejętność radzenia sobie w grupie i wzmocnienie siebie jako “ja” w okresie dorastania ma ogromny wpływ na rozwój, zdobywanie wiedzy w zgodzie ze sobą i swoimi potrzebami z pozytywnym nastawieniem do nauki i zdobywania wiedzy.
Techniki uczenia się, ułatwiające zapamiętywanie, kojarzenie, łączenie ze sobą poszczególnych elementów, stosowane podczas warsztatów są skierowane na poszukiwanie i rozwijanie efektywnych sposobów nauki. W rezultacie wpływa to na osiąganie lepszych, adekwatnych do możliwości każdego z uczniów, wyników w nauce. Osiąganie sukcesów edukacyjnych wpływa na podwyższenie poczucia własnej wartości oraz motywuje do rozwijania indywidualnych zasobów. Zaangażowanie w naukę pozwala na odkrywanie w dzieciach i młodzieży pasji, zainteresowań oraz własnych mocnych obszarów. Rozwój zgodny z predyspozycjami wpływa na odczuwanie zadowolenia, dając dziecku poczucie sensu i przydatności wykonywanych działań. Przekierowanie uwagi dzieci na konstruktywne działania jest czynnikiem ochronnym przed zachowaniami ryzykownymi, takimi jak sięganie po używki, nadmierne korzystanie z internetu, uzależnienia od gier komputerowych, uzależnienia od papierosów, alkoholu, narkotyków.
Uczestnictwo w warsztatach pozwoli dzieciom i młodzieży rozwinąć możliwości w zakresie:
organizowania warsztatu pracy,
sztuki sporządzania notatek,
zasad skutecznego uczenia się i zapamiętywania,
szybkiego czytania,
czytania ze zrozumieniem,
czytania selektywnego i krytycznego,
interpretowania,
korzystania z informacji
motywacji
koncentracji
budowania relacji z grupą
Konsekwentne wykonywanie ćwiczeń podczas proponowanych przeze mnie warsztatach wpłynie na samodzielną ich kontynuację co pozwoli uczniom udoskonalić większość umiejętności poznawczych i samodzielne korzystanie ze zdobytej wiedzy.
Dlatego właśnie tak ważne jest dla mnie wzmocnienie dzieci w obszarach uczenia się i realizacja podstawowych celów jakimi są:
motywacja do nauki,
pozytywne nastawienia do procesu uczenia się,
zainteresowanie przedmiotem,
uwaga,
koncentracja,
zrozumienie materiału,
indywidualne podejście do sposobu uczenia się oraz rytmów psychofizycznych osoby,
miejsce nauki,
czas pracy
odpoczynek,
systematyczność,
sposób pracy, zapamiętywania oraz powtarzania materiału.
Celem zajęć grupowych TUS jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz polepszenie funkcjonowania społecznego.
W ramach treningu TUS dzieci uczą się przestrzegania zasad, kontrolowania emocji oraz rozwiązywania trudnych dla nich sytuacji. Praca w grupie pozwala na rozwijanie wielu umiejętności, między innymi:
Podczas zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych kształtujemy postawę:
komunikowania o tym, co czujemy,
właściwego rozumienia i nazywania przeżywanych emocji,
poczucia własnej wartości i samoakceptacji,
asertywności oraz umiejętnego przyjmowania i wyrażania krytyki,
wykorzystywania swoich mocnych stron,
empatii,
pracy i nawiązywania relacji w grupie.
Cel zajęć:
Rozwój umiejętności komunikacyjnych:
Poprawa funkcjonowania społecznego:
Program zajęć:
Korzyści z pracy w grupie:
Zalety Treningu Umiejętności Społecznych:
Kurs doskonalenia kompetencji poznawczych
Warsztaty z technik uczenia się można uważać za czynnik chroniący przed wpływem stresu i niepożądanego środowiska. Dodatkowo nabywanie nowych umiejętności, kształtowanie i doskonalenie tych już zdobytych, może przyczynić się do tego, że dzieci będą chętniej przebywać w szkole.
Katarzyna Studzińska
Katarzyna Studzińska
MindBoost - Kompetencje Przyszłości
Do stworzenia strony wykorzystano kreator stron www WebWave
MindBoost - Kompetencje Przyszłości
Katarzyna Studzińska
+48 790 56 25 98