Zajęcia grupowe TUS 

Celem warsztatów jest wyposażenie dzieci, uczniów w narzędzia niezbędne do efektywnego uczenia się. Techniki pamięciowe stosowane podczas warsztatów w znaczący sposób poprawiają funkcje poznawcze. Techniki te wykorzystują bodźce wzrokowe, słuchowe, wyobraźnię, kreatywność, poprawiają refleks i koncentrację uwagi. Daje to efekt w postaci szybszego uczenia się i łatwiejszego zapamiętywania. 

Stosując odpowiednie metody pracy, angażujemy cały mózg i dzięki temu możemy więcej zrozumieć i zapamiętać, szybciej i skuteczniej się uczyć, mieć więcej twórczych pomysłów, czy lepiej zaplanować nasze działania. 

Efektywne uczenie się to umiejętność poszukiwania informacji, szybkie przyswajanie, przechowywanie i odtwarzanie tych informacji, które w danym momencie są potrzebne. 

Czas dorastania jest trudnym okresem  kiedy dzieci są coraz bardziej świadome swoich mocnych stron, ale też ograniczeń. Zaczynają odkrywać swoje możliwości, jednocześnie nie potrafiąc wyselekcjonować, co jest dla nich ważne, a co mogą wykonywać z mniejszym zaangażowaniem. To również czas początku okresu dojrzewania, poszukiwania własnej tożsamości, stawania się bardziej samodzielnym
i odseparowanym od rodziców. To czas, kiedy grupa rówieśnicza zaczyna mieć coraz większe znaczenie. Umiejętne radzenie sobie w grupie rówieśników pozwala na lepszym odnalezieniu swojej tożsamości, współpracy, działania w grupie, na tle grupy i z grupą. Wzmocnienie obszarów własnych potrzeb, przy jednoczesnym poznaniu swoich mocnych stron, pracy na zasobach oraz wzmacnianiu deficytów jest kluczem do zabezpieczenia swojego silnego “ja” oraz wzmocnienia funkcji poznawczych dzieci i młodzieży. Jeśli czas spędzony na nauce nie daje zamierzonych efektów, motywacja do przyswajania wiedzy spada, wpływając na zachowanie. Młodzi ludzie mają dużą potrzebę zaistnienia, zauważenia. Jeśli nie są w stanie osiągnąć tego konstruktywnymi sposobami, jak sukcesy w nauce, zaczynają uciekać w destrukcyjne metody.  

Ryzykowne może być sięganie po substancje zwiększające chwilową koncentrację, jak napoje energetyczne czy kofeina, celem lepszego opanowania materiału szkolnego. Może to destrukcyjnie wpływać na stan zdrowia młodych ludzi, doprowadzając rozwijający się organizm do trudno odwracalnych zmian.  

 

Jakie korzyści otrzymują uczestnicy moich kursów?

  • Techniki koncentracji: nauczą dzieci i młodzież skutecznych technik koncentracji, które pomogą im skupić się na danej czynności i zredukować rozproszenie uwagi. Dzięki temu łatwiej będą mogły przyswajać  i zapamiętywać nowe informacje. Lepsze skupienie uwagi w szkole pozwala na łatwiejsze rozumienie i przyswajanie nowych informacji a także znacząco wzmacnia  w radzeniu sobie podczas odrabiania lekcji i przyswajaniu materiału do nauki.

  • Techniki zapamiętywania: poznanie praktycznych metody zapamiętywania umożliwią  lepsze utrwalanie informacji oraz korzystanie z pamięci krótko i długoterminowej. Podczas warsztatów korzystam mnemotechnik, strategii asocjacyjnych i innych skutecznych sposobów pomagających w sortowaniu i przygotowywaniu materiału do nauki w celu lepszego, zrozumiałego i szybszego przyswajania
    i przetwarzania informacji.  

  • Ćwiczenia pamięciowe: zapewniam różnorodne ćwiczenia pamięciowe, które pozwalają  rozwijać  umiejętności w sposób interaktywny
    i przyjemny aby każdy  mógł trenować pamięć przy indywidualnym wsparciu trenera oraz w ramach grupowej dynamiki, która sprzyja motywacji i wzajemnej wymianie doświadczeń. 

  • Indywidualne podejście: rozumiem, że każde dziecko ma unikalne potrzeby i możliwości. Dlatego  oferuje indywidualne podejście w grupie do każdego w sposób aby  miał przestrzeń do wyjścia z własnego punktu możliwości, zapewniając dostosowanie materiałów i technik do jego preferencji i możliwości.

  • Praktyczne wskazówki: na warsztatach, które prowadzę pracujemy na własnych indywidualnych zasobach i mocnych stronach utrwalając jednocześnie nabyte na warsztatach umiejętności dotyczące organizacji codziennych czynności związanych z nauką , które w efekcie pomogą lepiej  zarządzać planowaniem czasu poświęconego na  naukę, zdobywaniem wiedzy tak aby umiejętnie gospodarować swoim czasem i dzielić go między obowiązki a czas do rozwijania własnych zainteresowań i pasji.

  • Praca w grupie: warsztaty, które prowadzą są oparte na indywidualnym rozwoju, który            odbywa się w grupie co ma ogromny wpływ na pracę w innej przestrzeni rówieśników tak      aby umiejętnie się w niej odnaleźć,  nie rezygnować z siebie, własnych potrzeb i nie być podatnym na  wszystko co chce grupa. Umiejętność radzenia sobie w grupie i wzmocnienie siebie jako “ja”  w okresie dorastania ma ogromny wpływ na rozwój, zdobywanie wiedzy w zgodzie ze sobą i swoimi potrzebami z pozytywnym nastawieniem do nauki i zdobywania wiedzy.

 

Techniki uczenia się, ułatwiające zapamiętywanie, kojarzenie, łączenie ze sobą poszczególnych elementów, stosowane podczas warsztatów są skierowane na poszukiwanie i rozwijanie efektywnych sposobów nauki. W rezultacie wpływa to na osiąganie lepszych, adekwatnych do możliwości każdego z uczniów, wyników w nauce. Osiąganie sukcesów edukacyjnych wpływa na podwyższenie poczucia własnej wartości oraz motywuje do rozwijania indywidualnych zasobów. Zaangażowanie w naukę pozwala na odkrywanie w dzieciach i młodzieży pasji, zainteresowań oraz własnych mocnych obszarów. Rozwój zgodny z predyspozycjami wpływa na odczuwanie zadowolenia, dając dziecku poczucie sensu i przydatności wykonywanych działań. Przekierowanie uwagi dzieci na konstruktywne działania jest czynnikiem ochronnym przed zachowaniami ryzykownymi, takimi jak sięganie po używki, nadmierne korzystanie z internetu, uzależnienia od gier komputerowych, uzależnienia od papierosów, alkoholu, narkotyków. 

Uczestnictwo w warsztatach  pozwoli dzieciom i młodzieży  rozwinąć możliwości w zakresie: 

  • organizowania warsztatu pracy,  

  • sztuki sporządzania notatek,  

  • zasad skutecznego uczenia się i zapamiętywania,  

  • szybkiego czytania,  

  • czytania ze zrozumieniem,  

  • czytania selektywnego i krytycznego,  

  • interpretowania,  

  • korzystania z informacji

  • motywacji

  • koncentracji

  • budowania relacji z grupą

 

Konsekwentne wykonywanie ćwiczeń podczas proponowanych przeze mnie warsztatach  wpłynie na  samodzielną ich kontynuację co pozwoli uczniom udoskonalić większość umiejętności poznawczych i samodzielne korzystanie ze zdobytej wiedzy. 

Dlatego właśnie tak ważne jest dla mnie wzmocnienie dzieci w obszarach uczenia się i realizacja podstawowych celów jakimi są:

 

  • motywacja do nauki, 

  • pozytywne nastawienia do procesu uczenia się, 

  • zainteresowanie przedmiotem, 

  • uwaga, 

  • koncentracja, 

  • zrozumienie materiału, 

  • indywidualne podejście do sposobu uczenia się oraz rytmów psychofizycznych osoby, 

  • miejsce nauki,  

  • czas pracy 

  • odpoczynek, 

  • systematyczność, 

  • sposób pracy, zapamiętywania oraz powtarzania materiału.

Celem zajęć grupowych TUS jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz polepszenie funkcjonowania społecznego. 
 

W ramach treningu TUS dzieci uczą się przestrzegania zasad, kontrolowania emocji oraz rozwiązywania trudnych dla nich sytuacji. Praca w grupie pozwala na rozwijanie wielu umiejętności, między innymi:

  • współpracy,
  • tolerancji, 
  • otwartości, 
  • wyrozumiałości i życzliwości, 
  • samokontroli, 
  • komunikacji, 
  • nawiązywania relacji,
  • radzenia sobie z emocjami.

 

Podczas zajęć z Treningu Umiejętności Społecznych kształtujemy postawę:

 

  • komunikowania o tym, co czujemy,

  • właściwego rozumienia i nazywania przeżywanych emocji,

  • poczucia własnej wartości i samoakceptacji,

  • asertywności oraz umiejętnego przyjmowania i wyrażania krytyki,

  • wykorzystywania swoich mocnych stron,

  • empatii,

  • pracy i nawiązywania relacji w grupie.
     

Cel zajęć:

 

Rozwój umiejętności komunikacyjnych:

  • nauka jasnego i skutecznego komunikowania się
  • aktywne słuchanie oraz odpowiednie reagowanie na innych
     

Poprawa funkcjonowania społecznego:

  • zrozumienie i przestrzeganie zasad społecznych
  • efektywne rozwiązywanie konfliktów

 

Program zajęć:

 

  • warsztaty i ćwiczenia praktyczne: realizowane w formie gier, scenek i dyskusji
  • praca nad konkretnymi umiejętnościami: każde zajęcia skupiają się na innej umiejętności społecznej
  • indywidualne wsparcie: każdy uczestnik otrzymuje feedback i wsparcie dostosowane do jego potrzeb

 

Korzyści z pracy w grupie:

 

  • współpraca: uczestnicy uczą się działać wspólnie, dzielić zadania i osiągać wspólne cele
  • tolerancja i otwartość: poznawanie różnorodnych punktów widzenia i akceptowanie odmienności
  • wyrozumiałość i życzliwość: kształtowanie empatii i umiejętności wspierania innych,
  • samokontrola: nauka panowania nad własnymi emocjami i zachowaniami
  • komunikacja: rozwój umiejętności werbalnych i niewerbalnych
  • nawiązywanie relacji: tworzenie i utrzymywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami
  • radzenie sobie z emocjami: techniki zarządzania stresem i trudnymi emocjami

 

Zalety Treningu Umiejętności Społecznych:

 

  • budowanie poczucia własnej wartości
  • rozpoznawanie oraz rozumienie emocji swoich i innych
  • otwartość na nowe znajomości dzięki efektywnej komunikacji
  • polepszenie funkcjonowania społecznego

Kurs doskonalenia kompetencji poznawczych 

Poczuj nową energię, nowe pomysły to kwestia czasu !

Pokonaj przeszkody, pokochaj siebie!

Zapisz dziecko na zajęcia

Warsztaty z technik uczenia się można uważać za czynnik chroniący przed wpływem stresu i  niepożądanego środowiska. Dodatkowo nabywanie nowych umiejętności,  kształtowanie i doskonalenie tych już zdobytych, może przyczynić się do tego, że dzieci będą chętniej  przebywać w szkole.

 

Imię i nazwisko
Telefon
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Katarzyna Studzińska

Katarzyna Studzińska

MindBoost - Kompetencje Przyszłości

Katarzyna Studzińska
certyfikowany trener
coach
umiejętności poznawcze

Do stworzenia strony wykorzystano kreator stron www WebWave

MindBoost - Kompetencje Przyszłości

Katarzyna Studzińska

 +48 790 56 25 98